Crawlkurser - Öppet för anmälningar

• 7 aug 2024

Nu öppnar anmälningarna till höstterminens crawlkurser i Gångsätrahallen för er som är 16år och äldre. Kursen är på på 3 olika nivåer:

• Nybörjarkurs om du vill lära dig grunderna till att simma crawl.
  • Fortsättning 1 för dig som gått vår nybörjarkurs eller redan har lite crawlteknik.
  • Fortsättning 2 för dig som har gått Fortsättning 1 eller har motsvarande kunskaper och vill utveckla din simteknik och uthållighet ännu mer.

Varje termin har vi 2 kursomgångar för de olika nivåerna. Varje omgång omfattar 8 kurstillfällen á 60 minuter.

Gör som många andra och anmäl dig till våra kurser redan idag. En perfekt start för att lära sig simma crawl, göra en svensk klassiker eller använda simning som träningsform.

Lidingö Simklubb på SM/JSM

• 3 jul 2024

image: Lidingö Simklubb på SM/JSM

Lidingö Simklubb gjorde avtryck på SM/JSM i Linköping 3-7 juli. Tränare Marcelo Machado var på tävlingen med våra simmare Johannes Fällgren, Axel Gustavsson och Jonathan Douib. Vi är ingen stor klubb men kom med 9 medaljer på en åttonde plats i medaljligan.

Årsmöte Lidingö Simklubb den 29 april

• 22 apr 2024

Välkomna till årsmöte måndagen den 29 april kl 18.30.

Vi lånar handbollens klubblokal i källarplanet på Svalvägen 32 för vårt årsmöte. Ingången är rakt över parkeringen vid Gångsätrahallen

Framgångar i Masters-VM

• 14 mar 2024

image: Framgångar i Masters-VM

Nu har Eric Sjöström verkligen satt Lidingö Simklubb på mastersimningens världskarta då han på Masters-VM i Doha i början på mars i sin åldersklass tog silver på både 100m och 200m bröst samt en 4:e plats på 200 medley.

Äntligen terminsstart!

• 6 sep 2023

Med start idag 26/8 börjar alla våra grupper dra igång för höstterminen.